Du har ingen varer i handlekurven.
Close
Søk
Filters

Kjøpsbetingelser

Her finner du våre kjøpsbetingelser, og for vår felles trygghet så les gjerne disse før du handler.

KLARA.no selger og leverer kun våre produkter i Norge (inkl. Svalbard). Alle våre priser er i Norske kr. inkl. mva.

Kort om bestilling og levering. Når du har bestilt og betalt vil du få en bekreftelse på epost, og du kan da følge ordren på kontoen din. Du vil videre få en melding når pakken er på vei, og igjen når den er levert enten i postkassen din, eller når den er klar til avhentning på nærmeste POSTNORD utleveringssted.

Vi har et minimumskjøp på kr 200,-

Betaling

KLARNA CHECKOUT tar på en serdeles sikker og fleksibel måte hånd om betalinger. Du kan betale kjøpesum + evt frakt, både med kort, faktura eller delfaktura, alt via «KLARNA CHECKOUT». Alle fraktkostnader blir spesifisert i kassen før du bekrefter din bestilling.

Spørsmål gjeldende KLARNA rettes til KLARNA kundeservice på tlf. 21018991. Du kan også logge inn på "Mitt KLARNA" for at følge din faktura.

Vi kan ikke inngå salgs avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år, og det kan ikke inngås kredittkjøpsavtaler eller på annen måte betaling som innebærer at den mindreårige stifter gjeld.

Frakt og levering:

I handlekurven vår tilbyr vi ulike forsendelses måter med POSTNORD;

-          Mypack Home Small, levert direkte i postkassa, begrenset sporing.

-          Mypack Collect, levering til nærmeste POSTNORD utleveringssted, full sporing.

Frakt priser:

Vi tilbyr fast fraktpris på:

- Mypack Home Small (i postkassa inntil 2kg) til kr 59,- (ikke Svalbard)

- Mypack Collect til kr 99,- (For Svalbard er der et tillegg på kr 250,-).

Prisen kommer opp i checkout når du skal betale.

Alle fraktkostnader er inkl. mva. og blir spesifisert i kassen før du bekrefter bestillingen. For bestillinger over kr 600,- er det fri frakt.

I tillegg tilbyr vi «kjøp og hent», her kjøper og betaler du varen på KLARA.no, og henter den i butikken du har valgt, etter å ha mottatt melding fra oss når varen er ankommet. Denne funksjon deaktiveres i perioder med kampanjer, salg olign.

Vi betaler frakten til butikken på fullpris varer om dette må sendes fra andre butikker, på reduserte varer forbeholder vi oss rett til å be om at kjøper betale frakten.

Leveringstid

Dersom produktet du har bestilt er på lager sender vi din bestilling fra oss i løpet av 2-3 virkedager.
Unntak kan forekomme ved ekstra stor pågang i enkelte perioder i året.

Manglende levering

Dette kan f.eks være at varen er utsolgt eller at vår leverandøren ikke kan levere varen, og dette tar vi forbehold for.
Vi tilstreber å ta kontakt med deg så raskt som mulig dersom dette skulle skje.

Om vi ikke kan levere innen avtalt tid, skal du uten unødvendig opphold informeres om årsaken til forsinkelsen, og ny leveringstid. Dersom leveringstiden går utover rimelig tilleggsfrist fastsatt av deg, har du rett til å heve kjøpet. I dette tilfelle vil pengene bli refundert innen 14 dager. Er der tale om at der bare er gjort en reservering på et debet/visa-bankkort, så skal denne fjernes i løpet av 3-5 virkedager.

Transporttid, varsling og sporing

Vi benytter POSTNORD og vanlig fremsendingstid er 1–4 dager avhengig av hvor i Norge du bor. Vi anbefaler å laste ned Postnord Appen, den vil til enhverid holde deg oppdatert.

Bruger du Postnord appen, så vil du når pakken din er lastet på bil for utkjøring blir du varslet.

For MyPack Home Small blir du varslet om at pakken er blitt levert i postkassen din eller har ankommet ditt hentested, via SMS, App eller epost.

For MyPack Collect vil du motta en SMS og/eller epost med forventet leveringsdato. MyPack Collect kan enkelt spores ved hjelp av sporingsnummeret du får på epost når pakken sendes. Dette kan du gjøre via denne siden: www.POSTNORD.no.

Velger du leveringsmåten "på jobben" må du angi en C/O adresse i kassen slik at vi vet hvor du jobber.

 

Lagerstatus

De aller fleste varene vi tilbyr i vår nettbutikk ligger i våre fysiske butikker, enkelte varer kan i tillegg ligge på vårt nettlager. I andre tilfelle kan det være at varen kun ligger på vårt nettlager. Enkelte produkter er merket som "forhåndsbestilling", dette og leveringstiden fremkommer tydelig på produktsiden.

Nettbutikken benytter seg av alle våre butikkers lager, dvs at man kan få pakker på samme ordre fra flere steder om varene befinner seg på ulike lager. KLARA.no dekker evt. ekstra fraktkostnad. Vi tar forbehold om skrivefeil, feil på bilder, lagerbeholdning og endring av priser.

 

Ikke avhentet pakke

Når pakken er sendt fra oss er det kunden som har ansvaret for å hente ut pakken på hentestedet sitt.
Dersom du ikke henter ut pakken vil du bli belastet med et gebyr på 350,- som skal dekke kostnader samt håndtering for å ta varen i retur.

 

Returer og ombytting

Har du lagret en profil da du handlet hos oss er det enkelt å logge seg inn via nettbutikken, finne frem bestillingen din under "Min Konto"og sende oss melding på det produkt du måtte ønske å retunere.

Vi har naturligvis alltid fri retur/bytte av defekte- eller feilleverte varer, og returseddel ligger inkludert i mailen du fikk med ordrebekreftelsen ellers sender vi den etter du etter vi har fått din melding om retur.

Har du handlet som gjest, så må du ta kontakt med oss direkte på 32123232 eller på epost: nettbutikk@klara.no, hvor du kort beskriver feilen/mangelen, vi kommer da raskt tilbake til deg.

 

Angrerett

Du kan naturligvis benytte deg av angreretten om du likevel ikke ønsker det du har bestilt. Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder, og angrefristen utløper 14 dager etter at du har mottatt varene. (Julegaver kjøpt etter 1.11. kan alltid byttes inntil 10. jan påfølgende år.)

Dette informeres der om via din logg inn på "Min konto" eller på tlf. 32123232 eller epost: nettbutikk@klara.no om du har handlet som gjest.

Man kan returnere vare på følgende måter:

I butikk – Levere varen til en KLARA butikk –  Fyll ut angrett skjema og lever denne sammen med varen i butikken, dette er uten kostnad for deg, du kan bytte varen eller få en tilgode lapp i butikken, og ønsker du refusjon så vil det skje via KLARNA.

Levering via POSTNORD - Fyll ut angreskjema du fikk tilsendt med ordrebekreftelse, den må være vedlagt returen, og send denne sammen med varen(e) til Netmore AS (se adressen under kontaktinformasjon). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd). Du betaler kr 75,- i egenandel på retur forsendelser, disse blir trukkert fra i utbetalingen fra KLARNA.

For alle returer må varen leveres i uskadet original emballasje og varen skal være ubrukt og i samme forfatning som du mottok den. Merkelapper som hang-tags og lignende kan ikke være fjernet fra produktet, samt strekkoder må være intakte. Velger du å heve kjøpet i sin helhet blir hele beløpet ekskl. frakt/gebyr refundert. Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter returen er kommet til lager..

Ved retur vil pengene bli refundert av KLARNA innen 14 dager etter mottatt.

Vi tar ikke imot returer sendt i postoppkrav, eller som er sendt på andre måter uten forhåndsavtale m oss.

Gaver og sponsererte varer, som helt eller delvis gis som premier eller til utlodding og lign. er der ikke ombytning- eller returrett på, med mindre annet er en del av avtalen. Dette gjelder både for våre butikker og nettbutikken.

 

Reklamasjon og garantier

Er du usikker på for eksempel vask å pleie av ditt nye produkt, så ta gjerne kontakt.

Hos oss forholder vi oss til enhver tid til forbrukerkjøpsloven og følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

Fristen for å reklamere kan aldri være lengre enn to måneder fra det tidspunkt du oppdager mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at varen er kjøpt. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Alm. slitasje eller feil-behandling anses ikke for reklamasjons berettiget.

Hos KLARA strekker vi oss langt for at du skal ha en hyggelig og positiv handleopplevelse. Føler du ikke at du har fått det så send oss gjerne en tilbakemelding på online@klara.no. Har du ros til en av våre ansatte, så send gjerne det også…

Håper du får en god handle opplevelse hos oss.