Du har ingen varer i handlekurven.
Close
Søk
Filters

Levering og retur

Levering og retur (Note: KLARA.no only operate in Norway, you will therefore experience problems to registere as a customer from outside Norway) :

Frakt priser:

Vi tilbyr faste fraktpriser på:

- Mypack Home Small til kr 59 (i postkassa inntil 2kg, begrenset sporing) ,- (ikke Svalbard)

- Mypack Collect til kr 99,- (til nærmeste Postnord utleverings butikk m. sporing, For Svalbard er det et tillegg på kr 250,-).

Leveringsalternativet velger du i "handlekurven", og prisen kommer opp i "kassa" når du skal betale.

Alle fraktkostnader er inkl. mva. og blir spesifisert i kassen før du bekrefter bestillingen. For bestillinger over kr 600,- er det fri frakt. Her brukes i utgangspunktet Mypack Home Small, m. begrenset sporing.

I tillegg tilbyr vi «kjøp og hent» her kjøper og betaler du varen på KLARA.no, og henter den i butikken du har valgt. Du får melding fra oss når varen har ankommet. Det er ikke alltid produktet ditt er i varesortimentet til den butikken du ønsker å hente hos, men vi frakter din vare fra et annet varelager og betaler frakt, dette tar bare litt ekstra tid.

(NB. fri frakt fra butikk til butikk gjelder ikke varer med redusert pris) 

Pakking og forsendelse:

Dersom produktet du har bestilt er på lager så pakker og sender vi din bestilling fra oss i løpet av 2-3 virkedager. Unntak kan forekomme ved ekstra stor pågang i enkelte perioder i året.

Transporttid

Vi benytter POSTNORD og vanlig fremsendingstid er 1–4 dager avhengig av hvor i Norge du bor. 

Varsling og sporing

Når pakken din er lastet på bil for utkjøring blir du varslet via SMS og/eller epost.

For MyPack Small Home blir du varslet om at pakken er blitt levert i postkassen din eller har ankommet ditt hentested, via SMS eller epost.

For MyPack Collect vil du motta en SMS og/eller epost med forventet leveringsdato, og når pakken ligger klar på ditt utleverings sted. MyPack Collect kan enkelt spores ved hjelp av sporingsnummeret du får på epost når pakken sendes. Spores via denne siden: www.POSTNORD.no.

Manglende levering

Det kan f.eks være at varen er utsolgt eller at leverandøren vår ikke kan levere varen, og dette tar vi forbehold om. Vi tilstreber å ta kontakt med deg så raskt som mulig dersom dette skulle skje.

Om vi ikke kan levere innen avtalt tid, skal kjøper uten opphold informeres om årsaken til forsinkelsen, og ny leveringstid. Dersom leveringstiden går utover rimelig tilleggsfrist fastsatt av deg, har du rett til å heve kjøpet. I dette tilfellet vil pengene bli refundert innen 14 dager etter returen er kommet til lager.

 

Lagerstatus

De aller fleste varene vi tilbyr i vår nettbutikk ligger i våre fysiske butikker, enkelte varer kan i tillegg ligge på vårt nettlager. Og i andre tilfeller kan det være at varen kun ligger på vårt nettlager. Enkelte produkter er merket som "forhåndsbestilling", dette og leveringstiden fremkommer tydelig på produktsiden.

Nettbutikken benytter seg av alle våre butikkers lager, dvs at man kan få pakker på samme ordre fra flere steder om varene befinner seg på ulike lager. KLARA.no dekker evt. ekstra fraktkostnad. Vi tar forbehold om skrivefeil, feil på bilder, lagerbeholdning og endring av priser.

 Vi forbeholder oss retten til å ikke levere frakt fritt til "Hent i butikk" på varer som har redusert pris.

Ikke avhentet pakke

Når pakken er sendt fra oss er det kunden som har ansvaret for å hente ut pakken på Postnord hentestedet. 
Dersom du ikke henter ut pakken vil du bli belastet med et gebyr på 350,- som skal dekke kostnader samt håndtering for å ta varen i retur.

 

Angrerett, retur og bytting

Du kan naturligvis benytte deg av angreretten om du likevel ikke ønsker å beholde det du har bestilt. Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder, og angrefristen utløper 14 dager etter at du har mottatt varene. (Julegaver kjøpt etter 1.11. kan alltid byttes inntil 10. jan påfølgende år.)

 

Man kan returnere vare på følgende måter:

Levere gratis i retur til en KLARA butikk –  (finn en oversikt her: https://www.klara.no/about-us)

a.

Har du registert deg som kunde på www.klara.no:

Logg deg inn på din profil og gå på "Min konto" nederst til høyre.  Under "mine detaljer" ser du din ordreoversikt, og her kan du velge produkt og sende melding til oss om f.eks retur eller reklamasjon.Vi kommer da raskt tilbake til deg med returskjema.

b.

Har du handlet som "gjest", send oss en epost på nettbutikk@klara.no

Vi sender returskjema når vi har tatt imot henvendelsen.

Du må da:

Fylle ut skjema og levere denne sammen med varen(e) og en kopi av din ordrebekreftelse, i butikken etter ditt ønske. Returen blir da godkjent i butikken.

NB! Her kan du også bytte varen din til en annen vare eller få en tilgodelapp (kan brukes i KLARA butikker, ikke på klara.no ennå)   

 Du har full rett til å få utbetalt kjøpesummen, men dette kan desverre ikke gjøres i butikken, dette vil skje via KLARNA innen 14 dager etter at returen er levert i butikken.

 

Returforsendelse via POSTNORD egenandel kr 75,- (Vi tar IKKE imot returer der blir sendt til oss, som ikke avtalt med oss på forhånd.)

a.

Har du registert deg som kunde:

Logg deg inn på din profil og gå på "Min konto" nederst til høyre.  Under "mine detaljer" ser du din ordreoversikt, og her kan du velge produkt og sende melding til oss om f.eks retur eller reklamasjon. Vi kommer da raskt tilbake til deg med returskjema og retur adresse seddel til Postnord.

b.

Har du handlet som "gjest" send oss en epost på nettbutikk@klara.no

 

Vi sender returskjema  og en retur adresseetikett når vi har tatt imot henvendelsen i henhold til punkt a og b..

Du må da:

Fylle ut returskjema som må være vedlagt returen og sendes sammen med varen(e), adresselappen skrives ut, brettes og settes på returpakken m tape på alle 4 sider .

 

En andel av returkostnadene kr 75,- bæres av deg. (jf. Angrerettloven § 15, første ledd). Dette fratrekkes i utbetalingen fra KLARNA.

For alle returer må varen leveres i uskadet original emballasje og varen skal være ubrukt og i samme forfatning som du mottok den. Merkelapper som hang-tags og lignende. kan ikke være fjernet fra produktet samt strekkoder må være intakte.

Velger du å heve kjøpet i sin helhet blir hele beløpet ekskl. frakt refundert.

 

Pengene bli retunert av KLARNA innen 14 dager etter returen er levert i butikk eller mottatt lager, og kreditert hos oss.

 

Reklamasjon på defekte varer, feilleveringer og garanti.

Er du usikker på for eksempel vask og pleie av ditt nye produkt, så ta gjerne kontakt.

Hos oss forholder vi oss til enhver tid til forbrukerkjøpsloven og følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

Fristen for å reklamere kan aldri være lengere enn to måneder fra det tidspunkt du oppdager mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at varen er kjøpt. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Alm. slitasje eller feil-behandling anses ikke for reklamasjons berettiget.

Vi har naturligvis alltid fri retur/bytte av defekte- eller feilleverte varer, og returskjema ligger inkludert i mailen du får med ordrebekreftelsen. Du må da ta kontakt med oss direkte på 32123232 eller på epost: nettbutikk@klara.no, hvor du kort beskriver feilen/mangelen, vi bestiller da en returtransport med Postnord, og kommer da raskt tilbake til deg med en adresse etikett for dette.

Hos KLARA strekker vi oss langt for at du skal ha en hyggelig og positiv handleopplevelse. Føler du ikke at du har fått en slik opplevelse så send oss gjerne en tilbakemelding på online@klara.no. Har du ros til en av våre ansatte, så send gjerne det også…

 

Håper du får en god handle opplevelse hos oss!